כולנו ערים להתפתחויות הטכנולוגיות, הנוגעות לחיי כולנו בבית ובעבודה ובכל מקום. בשל הקצב המהיר ואופן השימוש בהם, הגענו למצב שאנו מתייחסים לטכנולוגיה הדיגיטלית, כחלק בלתי נפרד ורגיל של חיי היומיום שלנו. למעשה, ע"פ סקרים ומנגנוני איסוף נתונים שונים, נמצא שכ-65% מהמבוגרים, נמצאים, בין 3 ל-9 שעות ביום, בקשר זה או אחר עם מכשירים דיגיטליים. ילדים ונוער בגילאי 8 עד 18, מעבירים בממוצע 7.5 שעות ביום , מול מסכי מחשב, טלויזיה ומכשירים דיגיטליים אחרים.

אלפי רופאים ומטפלים מקצועיים בתחום העיניים, ומיליוני אנשים עם בעיות ראייה, גילו כי הטיפולים המסורתיים הניתנים לעיניים יבשות, מאכזבים מאוד ולא מספקים.

אנשים רבים פונים לרופאים ואופטומטריסטים על מנת למצוא פתרון לתסמינים כמו אדמומיות וגירוי בעיניים, אך מבינים מהר מאוד שאפשרויות הטיפול מוגבלות, ואלה הקיימות מיושנות.

רופאי עיניים מומחים מסכימים כי: 10% מקרב האוכלוסיה המדווחת על תסמיני העין היבשה, סובלים מחוסר בהיקף הדמעות.

לעומתם, הרוב (90%), סובלים ממחסור בשומן הגורם לאידוי של הדמעות. מצב זה נובע מתפקוד לקוי של בלוטות המייבומיאן הנמצאות בשולי העפעף ואחראיות על הפרשת השומן לדמעות.

ניראה כי הטיפולים העיקריים הקיימים כיום תורמים בעיקר ל 10% בלבד מאלה הסובלים מתסמיני עין יבשה:

  • טיפות עיניים – רבים ממהרים לעשות שימוש בטיפות עיניים ללא מרשם או עם מרשם, הנקראות גם דמעות מלאכותיות. הטענה היא שהן משלימות את הדמעות החסרות.      ל 10% מהסובלים מתסמיני עין יבשה, כאמור, זהו טיפול שעשוי לעזור מאוד. אבל לכל 90% האחרים, הטיפות אולי קצת מרגיעות ומשככות את הגירויים, אבל לא מטפלות בבעיה האמיתית, הן לא עוזרות לבלוטות המייבומיאן לייצר שומן, על מנת לאפשר ניקוי תקין של העיניים.
  • טיפול באמצעות קומפרסים חמים – תרופה ביתית אחרת (לפחות להקלה זמנית) היא קומפרסים חמים פעמיים ביום, במשך 20 דקות בכל פעם. לטיפול זה יש 2 בעיות עיקריות:

האחד, בימינו, לאף אחד אין זמן או סבלנות להתעסק עם זה.

השני, הקומפרסים האלה מחממים באופן יעיל, רק את החלק החיצוני של העפעף ואילו, דוקא החלק הפנימי הוא זה שצריך את החימום הקבוע. הקומפרסים החמים אמורים לגרות או להמריץ את ייצור הדמעות, תוך הגנה על השומנים ועל פתחי בלוטות המיבומיאן מפני חסימות. שכן, ייצור השומנים הללו שומר על שכבת הנוזל בעין מפני התאדות. התאדות עשויה לייבש את העין ולגרום לדלקות עיניים- מה שמאוד לא רצוי.

  • הרכבת התקנים מיוחדים שהם בעלי תאימות ביולוגית חומרית, שלא יוצרים תגובה מזיקה למרקם החי של העין.
    התקנים אלה מורכבים בכיסי העפעפיים ומשחררים מעין חומר סיכה או שימון, המתערבב עם הדמעות הטבעיות. גם כאן, יש בעייתיות טכנית שכן, יש להרכיב אותם פעם עד פעמיים ביום ולא כל אחד מוכן לטירחה הזאת. בנוסף, כאמור, ההתקנים מבוססים על השלמת דמעות ולא על יצירת השומן הרצוי להליך התקין של ניקוי והגנת העין.
    יש לציין כי יש גם התקנים שמטרתם לחסום את תעלות הניקוז של העיניים ובכך,  לשמור על רמת הנוזל הרצוייה לעיניים. העניין הוא שהתקנים כאלה לא יכולים למנוע את התאדות שכבת הנוזל הקיימת בעין, כאשר יש הפרעה בייצור של השומן מבלוטות המיבומיאן או כשהוא מתקשה. כך שגם כאן, ההתקן מבוסס על השלמת דמעות.
  • ניקוי העפעפיים באמצעות מגוון תכשירים – מדובר באמצעי מונע, שאולי היה נכון לעשות בו שימוש עוד בהיותנו צעירים. כמו שמצחצחים שיניים כך היה נכון גם לדאוג לנקיון העפעפיים שלנו מדי יום. ניקוי כזה שומר מפני חסימות בפתחי הבלוטות ובערוצי הניקוז של העיניים וגם גורם לגירוי ולהמרצה של ייצור הדמעות. אך כאמור, אלה תכשירים המונעים בעיות עתידיות של חסימות ולא טיפול בבעיה הזאת כשהיא כבר קיימת.

האם בכל זאת יש טיפול שעשוי להועיל ל-90% מהאוכלוסיה , הסובלים מעין יבשה? 

נראה שכן!!! ישנם מספר טיפולים המשפרים את איכות הדמעות:

Blephex – ניקוי חיצוני של העפעפיים המפחית את שכבת הלכלוך המצטברת במשך השנים בפתוח בלוטות המיבומיאן בבסיס הריסים. טיפול זה מפחית את הצטברות החיידקים בפתח הבלוטות ומאפשר להן לחזור והלפריש את שכבת השומן של הדמעות בחופשיות.

MiboFlow – טיפול המכוון ישירות אל בלוטות המיבומיאן בעזרת מכשור חדשני בעל גוף המתחמם לטמפ' מדויקת במקביל ללחיצות עדינות ומדויקות. שילוב זה של אנרגיה תרמית ומכנית מאפשר ניקוי ועירור של הבלוטות, מחזירן לתפקוד טבעי ותקין ובכך מחזיר את האיזון הטבעי בין שכבות הדמע השונות.

רוב המטופלים מעידים על שיפור מיידי ניכר!

IPL – פולסציות של קרני אור, טכנולוגיה זו בשימוש נרחב בתחום הדרמטולוגיה לטיפול באקנה ורוזציאה עורית במשך שנים. בהפעלתו על העפעפיים גורם לכלי-דם פתולוגים המפרישים מדיאטורים דלקתיים לאזור להחסם ע"י שפעול תהליך הקרישה בהם. בנוסף, IPL מקטין את הפעילות הבקטריאלית של הביופילם בזכות התכונות האנטי-ספטיות של קרני ה UV.

LLLT – חדשנות טכנולוגית המאפשרת הפיכת אור לאנרגיה היוצרת גירוי ביוכימי של תאים. הרמה הגבוהה של האנרגיה מועברת לבלוטות המייבומיאן ומשפיעה לאורך זמן.

לבחינת אפשרויות הטיפול היעילות ביותר עבורכם, תוכלו לפנות לאבחון והמלצה לטיפול אצל ד"ר קפלן – מסאס.

ד"ר אודרי קפלן-מסאס תוכל לבצע אבחון מדויק, מקצועי ומהימן, ולהציע טיפול רפואי מתאים.

מדוע לך לפנות דווקא אל ד"ר אודרי קפלן-מסאס?

  • אנו אחד מתוך 300 מרכזי טיפול בעין יבשה בעולם.
  • מנתחת עיניים בכירה וניהלה את תחום הגלאוקומה במרכז הרפואי "אסף הרופא".
  • מרצה בכירה בנושאי טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות לטיפול בבעיית עיניים יבשות, גלאוקומה או קטרקט.
  • דוגלת באג'נדה רפואית אשר שמה דגש על יחס בין-אישי עם המטופל, יחס סבלני ושקיפות מלאה.

"סבלתי מיובש בעין, מאז שעברתי את הטיפול חל שיפור מהותי, לאחר כל מצמוץ העין רטובה, וזה שיפר לי אפילו את מצב הראייה שלי", שובל י.

לתיאום פגישת ייעוץ עם ד"ר אודרי קפלן-מסאס ניתן לפנות למרפאה בטלפון 03-6540400 או באמצעות טופס יצירת הקשר

האם יש לי תסמונת עין יבשה?
עליך לסמן את תכיפות וחומרת הסימפטומים הבאים
תחושת יובש, גוף זר, "חול"

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחושת כאב או גירוי

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחשות "שריפה" או דמעת יתר

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחושת עייפות

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
עיניים אדומות

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל