בלוטות מייבומיאן. הצליל של השם הזה – מייבומיאן- לבלוטות, נשמע קצת מוזר, לא? מהן בלוטות המייבומיאן? לצורך העניין, איפה הן ממוקמות בעיניים? בחיים לא שמענו עליהן, אז במה הן אמורות לעניין אותנו? יש תשובות לכל השאלות האלה. יותר מזה, אם אתם חושבים שיש לכם עין יבשה או אמרו לכם שיש לכם יובש בעיניים, אתם באמת […]

בלוטות מייבומיאן. הצליל של השם הזה – מייבומיאן- לבלוטות, נשמע קצת מוזר, לא?

מהן בלוטות המייבומיאן? לצורך העניין, איפה הן ממוקמות בעיניים? בחיים לא שמענו עליהן, אז במה הן אמורות לעניין אותנו?

יש תשובות לכל השאלות האלה. יותר מזה, אם אתם חושבים שיש לכם עין יבשה או אמרו לכם שיש לכם יובש בעיניים, אתם באמת צריכים להתעניין בתשובות לשאלות האלה, בעיקר מאחר ובריאות העין שלכם תלויה בהן.

ד"ר היינריך מייבום, גילה את בלוטות המייבומיאן באמצע המאה ה-16, לפני כ-350 שנים ומכאן גם המקור לשם המיוחד שלהן. ד"ר מייבום לא ידע בזמנו, איזה תפקיד הבלוטות הזעירות הללו שגילה, "ישחקו" בבריאות העיניים וההשפעה שיש להן על מיליוני בני אדם, החווים תסמינים של עיניים יבשות. הודות לגילוי הזה שלו, הבריאות של בלוטות המייבומיאן הפכה לנחוצה ביותר, במסגרת הטיפול בעיניים. ראיית הנולד שלו, הובילה למהפיכה פורצת דרך וחדשנית עד שב-2011, קבוצת מומחים שחקרה את הנושא, הצהירה על כך, שהסיבה העיקרית בימינו, לתופעת העיניים היבשות היא: הפרעות בבלוטות המייבומיאן.

בלוטות המייבומיאן הזעירות הללו, הממוקמות בעפעפיים, אחראיות על ייצור נוזל שומני הנקרא בשפה הרפואית מקצועית– איך לא- נוזל המייבום. נוזל זה מתפזר לדמעות, כל פעם שאנו ממצמצים והוא חיוני לבריאות העיניים. ההתפזרות הזאת של הנוזל הופכת לשכבה שומנית המהווה את אחד המרכיבים של הדמעות שלנו. כשיש הפרעות או חסימות בבלוטות האלה, הן פוגעות בייצור הנוזל ומתוך כך, מתחילה להופיע עין יבשה. רבים מהחוקרים מאמינים שההפרעות הללו נובעות מאורח החיים המודרני וחסרונותיו. חסימות בבלוטות המייבומיאן הן הסיבה לכך ש-86% מהמטופלים סובלים מתסמיני עין יבשה. מה שכן, זאת בשורה טובה. שכן, כיום, ניתן לטפל בחסימות האלה בשלבים המוקדמים שהם מופיעים. החדשות הלא טובות הן, שאם לא מטפלים בכך, הנזק הופך לבלתי הפיך.

עין יבשה: תקריב של בלוטות מיבומיאן

במבט ראשון, הגילוי בדבר בלוטות המייבומיאן, לא נראה כזה אירוע אדיר. אולם, כיום אנו יודעים מה קורה כאשר הבלוטות הזעירות האלה לא מתפקדות כראוי. אין ספק שבריאותן של בלוטות אלה משמעותית עד מאוד לאלה החווים תסמינים של יובש בעיניים. מה גם שניתן לטפל בהן באמצעות ההתפתחות הטכנולוגית בתחום. ולחשוב, שהכל התחיל מגילוי של ד"ר מייבום, בנוגע לבלוטות זעירות, שאף אחד לא ידע עליהן…..

אם יש לכם תסמינים של יובש בעיניים, סביר להניח שהסיבה לכך היא חסימה של בלוטות המייבומיאן. מדובר בבעיה מתפתחת, שמתחילה מוקדם. על כן מומלץ- בין אם יש לכם תסמינים של עין יבשה ובין אם לא- לבקש מרופא העיניים לבחון את האפשרות שיש לכם התחלה של הפרעות או חסימות בבלוטות המייבומיאן. בשלבים הראשונים בהתפתחותן של בעיות בבלוטות המייבומיאן, המטופלים עשויים להרגיש תסמינים כמו: עיניים בוערות מצד אחד ומימיות מצד אחר. עם הזמן, התסמינים מחמירים.

אם ד"ר מייבום היה כאן היום, הוא היה חלק מהמומחים שקישרו בין כל הנקודות ויצרו את המהפיכה בתחום זה. הוא ככל הנראה, גם היה בעד טיפול לעיניים בריאות. הוא היה אומר לנו, לבקש מרופא העיניים שלנו לשלוח אותנו לבדיקה הבוחנת אם יש בעיה בבלוטות המייבומיאן. זאת, על מנת לודא שעדיין ניתן לקבל את הטיפולים החדשניים בעין יבשה כמו IPL, LLLT, MiboFlow ו Blephex. בואו נתארגן כולנו- ובעיקר אלה הסובלים מתסמיני עין יבשה- ונודה לד"ר מייבום על התגלית שלו. כמו גם למומחים שמצאו כי התגלית מובילה לסיבה העיקרית שבגינה, מיליונים בעולם סובלים מעין יבשה.

אם גם אתם סובלים מעיניים יבשות מוזמנים לקבוע תור לד"ר קפלן מסאס ולטפל בבעיה 03-6540400

האם יש לי תסמונת עין יבשה?
עליך לסמן את תכיפות וחומרת הסימפטומים הבאים
תחושת יובש, גוף זר, "חול"

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחושת כאב או גירוי

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחשות "שריפה" או דמעת יתר

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחושת עייפות

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
עיניים אדומות

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל