כולנו ערים להתפתחויות הטכנולוגיות, הנוגעות לחיי כולנו בבית ובעבודה ובכל מקום. בשל הקצב המהיר ואופן השימוש בהם, הגענו למצב שאנו מתייחסים לטכנולוגיה הדיגיטלית, כחלק בלתי נפרד ורגיל של חיי היומיום שלנו. למעשה, ע"פ סקרים ומנגנוני איסוף נתונים שונים, נמצא שכ-65% מהמבוגרים, נמצאים, בין 3 ל-9 שעות ביום, בקשר זה או אחר עם מכשירים דיגיטליים. ילדים ונוער בגילאי 8 עד 18, מעבירים בממוצע 7.5 שעות ביום , מול מסכי מחשב, טלויזיה ומכשירים דיגיטליים אחרים.

אם יש לכם עיניים יבשות, יתכן ששמעתם או לא שמעתם את החדשות…. סביר להניח, שמצב זה נובע מהפרעות בייצור בלוטות המיבומיאן, כפי שקורה אצל הרוב המוחץ של הסובלים מעיניים יבשות. מה שאומר, שהגישה הישנה, לפיה, עין יבשה נגרמת, כתוצאה מחוסר בדמעות וכל הטיפולים הקשורים לכך, הפכה אולי לסיבה שמאפיינת מיעוט מקרים בלבד.

אם יש לי עיניים יבשות, האם זה נובע מהפרעות בבלוטות המיבומיאן?

המחקרים בתחום מראים ש-86% מהמקרים של עיניים יבשות, נובעים מהפרעות בבלוטות המיבומיאן. התוצאה של זה היא, שרבים במצב הזה שואלים את רופא העיניים שלהם בנוגע לבלוטות המיבומיאן, בעיה שחוקרים מעריכים אותה ברמה של מגיפה. להפרעות הללו בבלוטות המיבומיאן, יש טיפול מוכח התוקף אותן מבפנים ומחוץ לעפעף. מדובר על "ליפי פלו", שהינה טכנולוגיה פורצת דרך, שאושרה על יד מינהל התרופות והמזון האמריקני, בשנת 2011.

ההפרעות בבלוטות המיבומיאן מופיעות כאשר הבלוטות הקטנות הללו נחסמות. מה שמביא לפגיעה בתפקיד העיקרי שלהן, שהוא ייצור נוזל שומני, המגן על מסך הדמעות. מכאן, מתחילים תסמינים של עיניים יבשות, המתסכלים הן את המטופלים והן את הרופאים, מזה כ-60 שנים. כיום, כשאנו יודעים שההפרעות האלה בבלוטות המיבומיאן הוכחו כגורמים עיקריים לעיניים יבשות וכן, כשמומחים רבים מכירים בשכיחות התופעה, הרי שזה שיש לה גם טיפול, מביא להקלה ורווחה רבה לכולם.

אם גם לכם יש תסמיני עיניים יבשות ובדיקתכם, מראה שהן נובעות מהפרעות בבלוטות המיבומיאן, הרי שיש חשיבות רבה לטיפול ראוי ויעיל. מדובר בטיפול בו מחממים בעדינות את העפעפיים מבפנים ומבחוץ במקביל, באמצעות פעימות אור, הממיסות את החסימות בבלוטות. זה מה שה"ליפי פלו" עושה לבלוטות- טיפול קצר שלוקח פחות זמן מבדיקת עיניים רגילה.

למרבה הצער, תחזוקה נכונה של העפעיים והעיניים, לא נקלטה בקרב רבים מאיתנו, כמו תחזוקת שיניים ותחזוקה הגיינית ונקיה של הגוף. כך, שעל אף שכיחותן של החסימות בבלוטות המיבומיאן, המטופלים והרופאים מגיעים לכך, רק כשמתפתחים תסמינים משמעותיים של עיניים יבשות. למעשה, הרופאים עצמם מחכים זמן רב מדי, לפני שהם שולחים מטופל לבדיקה מתאימה לכך.

כמו בשאר התופעות, גם כאן, ככל שמאבחנים מוקדם יותר חסימות בבלוטות המיבומיאן, כך ניתן למנוע נזקים ארוכי טווח לבלוטות. אם יש לכם תסמינים של עיניים יבשות, סביר להניח שהן נובעות מחסימות בבלוטות המיבומיאן. לשם כך, תוכלו לפנות למומחית בתחום כמו ד"ר קפלן, שתפנה אתכם לביצוע הבדיקות המתאימות לאבחון ואם אכן, יתברר שמכאן נובעת הבעיה, הרי שתקבלו ממנה גם את הטיפול פורץ הדרך בליפי פלו. בנוסף, תקבלו הסבר איך להימנע מהמשך חסימות בבלוטות, לטווח הארוך.

ד"ר אודרי קפלן-מסאס תוכל לבצע אבחון מדויק, מקצועי ומהימן, ולהציע טיפול רפואי מתאים.

מדוע לך לפנות דווקא אל ד"ר אודרי קפלן-מסאס?

  • אנו אחד מתוך 300 מרכזי טיפול בעין יבשה בעולם.
  • מנתחת עיניים בכירה וניהלה את תחום הגלאוקומה במרכז הרפואי "אסף הרופא".
  • מרצה בכירה בנושאי טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות לטיפול בבעיית עיניים יבשות, גלאוקומה או קטרקט.
  • דוגלת באג'נדה רפואית אשר שמה דגש על יחס בין-אישי עם המטופל, יחס סבלני ושקיפות מלאה.

"סבלתי מיובש בעין, מאז שעברתי את הטיפול חל שיפור מהותי, לאחר כל מצמוץ העין רטובה, וזה שיפר לי אפילו את מצב הראייה שלי", שובל י.

לתיאום פגישת ייעוץ עם ד"ר אודרי קפלן-מסאס ניתן לפנות למרפאה בטלפון 03-6540400 או באמצעות טופס יצירת הקשר

האם יש לי תסמונת עין יבשה?
עליך לסמן את תכיפות וחומרת הסימפטומים הבאים
תחושת יובש, גוף זר, "חול"

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחושת כאב או גירוי

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחשות "שריפה" או דמעת יתר

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
תחושת עייפות

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל
עיניים אדומות

מה תכיפות הסימפטום?

אף פעם
מדי פעם
הרבה
כל הזמן

כמה חמור הסימפטום?

אין בעיה
לא נורא
לא נוח
מציק
בלתי נסבל